28-01-2018 - Volta per Cardigassos
27-01-2018 - Pedraforca
28-01-2018

Ascens al Tuc de Salana des de Banys de Tredòs.
Segueixo l'itinerari normal per la Coma de Montaner amb una traça molt ben marcada del dia anterior. Sota el Tuc de Salana, però, la traça no segueix l'itinerari normal, sinó que gira a l'esquerra fent un flanqueig en ascens i entre arbres per sortir al llom (2300m) que baixa pel vessant nord del Tuc. A partir d'aquí les traces baixen per unes pales cap a la Coma de Montaner, començo a obrir traça seguint el llom fins al cim, els darrers 100m amb grampons.
Des del cim, faig un descens de 500m de desnivell pel vessant oest, per unes pales amb neu pols espectacular fins a la pista que porta als estanys de Montcasau (construcció en runes), creuo la pista i segueixo baixant seguint una línia elèctrica fins trobar una altra pista.
Si seguís baixant arribaria a la Vall de Valarties, poso pells i remunto la pista a la dreta, obrint traça, fins tornar a trobar la Coma de Montaner i baixar-la per tornar a Banys de Tredòs.

Coma de Montaner

Tuc de Salana

Pala O tram superior

Pala O tram inferior, pista que porta als Estanys de Montcasau (construcció en runes)